تقسیم بازار و انتخاب بازار هدف
نوشته شده توسط : Mihayloo

این که آیا بخش های بازار و بازارهای هدف بر اساس شهود ، تحقیقات بازاریابی یا ترکیبی از این دو انتخاب می شوند ، آنها پایه و اساس ایجاد یک بازاریابی مؤثر برای هر تجارت کوچک هستند. تقسیم بندی و تصمیمات بازار هدف باید هم برای مشتریان در سطح زمین و هم به صورت آنلاین انجام شود.

تقسیم بندی

تقسیم بازار تقسیم بازار به چندین بخش که با یکدیگر متفاوت است. این شامل تشخیص این است که بازار به طور کلی همگن نیست. تقسیم یک بازار به زیر گروه های نسبتاً همگن که به همان روش در بازار رفتار می کنند ، پیشرو لازم برای انتخاب بازار هدف یا بازارهای هدف است. پایه های گسترده ای که یک شرکت قادر به تقسیم یک بازار است در جدول 6. 1 "تقسیم بازار" ارائه شده است. چالش این است که دانستن کدام گروه (ها) انتخاب کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از بخش هایی که برای تجارت معنا پیدا می کنند ، حس شهودی خوبی دارند و آنها تصمیم می گیرند که در تدوین استراتژی بازاریابی خود با آن شهود پیش بروند. با این حال ، این شهود ممکن است دقیق یا فعلی نباشد که بیشترین کمک را در برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی داشته باشد. تحقیقات بازاریابی در اینجا حتی به کوچکترین مشاغل نیز می تواند کمک کند.

تحقیقات بازاریابی می تواند به مشاغل کوچک کمک کند تا بخش هایی را که بیشترین فرصت ها را ارائه می دهند ، شناسایی و پالایش کند. بخشی از این فرآیند شناسایی بخش هایی است که الزامات اندازه گیری را در مورد سهولت که می توان یک بخش را شناسایی کرد و اندازه آن به راحتی اندازه بخش را برآورده کرد ، تعیین می کند.، مهم بودن این بخش به اندازه کافی بزرگ و سودآور است تا یک سرمایه گذاری را توجیه کند.، پایداری که ترجیحات مصرف کننده با گذشت زمان پایدار باشد.، دسترسی به برقراری ارتباط و رسیدن به بخش.، عملی بودن این که آیا یک تجارت کوچک قادر به طراحی یک برنامه بازاریابی مؤثر است که می تواند در بخش بازار انتخاب شده خدمت کند.، و پاسخ دیفرانسیل میزان تمایز بخش های بازار به راحتی از یکدیگر و پاسخ متفاوت به استراتژی های بازاریابی شرکت. وادDana-Nicoleta Lascu و Kenneth E. Clow ، ملزومات بازاریابی (میسون ، OH: انتشارات سگ اتمی ، 2007) ، 175-76. برآورده کردن این الزامات ، شانس تقسیم موفقیت را افزایش می دهد.

  • قابلیت اندازه گیریآیا تشخیص و تخمین اندازه یک بخش آسان است؟یک کسب و کار کوچک که بدون تعریف مشخصی از بخش های بازار خود به جلو حرکت می کند کورکورانه کار می کند. شهود فقط تا این حد می تواند پیش برود. آیا افرادی هستند که به شیرینی های تازه پخته شده برای سگ ها علاقه مند هستند (به نظر می رسد چنین باشد) و چند نفر از این افراد وجود دارند؟(کوکی‌های Happy Hearts Dog را ببینید.)
  • ماهیت. آیا این بخش به اندازه کافی بزرگ و سودآور است که سرمایه گذاری را توجیه کند؟یک کسب و کار کوچک ممکن است برای سودآوری به تعداد زیادی مشتری نیاز نداشته باشد، اما باید به اندازه کافی افراد علاقه مند به محصول یا خدمات ارائه شده وجود داشته باشند تا کارکرد کسب و کار را ارزشمند کنند. برای مثال، لباس‌های فانتزی برای سگ‌ها، کسب‌وکاری است که می‌تواند دوام بیاورد - اما نه در همه جا (به www. ralphlauren. com/search/index. jsp? kw=pup& f=Home مراجعه کنید).
  • ثبات. ثبات به ترجیحات مصرف کننده مربوط می شود. آیا آنها در طول زمان پایدار هستند؟اگرچه بخش‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند، یک کسب‌وکار کوچک باید از اولویت‌هایی که به طور مداوم در حال تغییر هستند آگاه باشد. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند در تطبیق کسب‌وکار خود با تغییر چابک‌تر باشند، اما نوسانات بیش از حد می‌تواند به عملیات یک کسب‌وکار آسیب برساند.
  • دسترسی. آیا یک کسب و کار می تواند با بخش ارتباط برقرار کند و به آن برسد؟یک کسب و کار کوچک علاقه مند به زنانی که در خارج از خانه کار می کنند، نسبت به همسران و مادران خانه دار با چالش های ارتباطی بیشتری روبرو خواهد شد.
  • قابلیت اقدامآیا یک کسب و کار کوچک قادر به طراحی یک برنامه بازاریابی موثر است که بتواند به بخش انتخابی بازار خدمت کند؟یک تولیدکننده کوچک سیگارهای ارزان قیمت در ویرجینیا وجود داشت که رقابت با برندهای بزرگ و دیگر برندهای با قیمت پایین تر مانند بیلی را دشوار می دید. راه حل سازنده فروش به روسیه بود، جایی که "ساخت ویرجینیا، ایالات متحده" با مشتریان و خرده فروشان بسیار خوب کار می کرد. دانا-نیکولتا لاسکو و کنت ای. کلو، ملزومات بازاریابی (Mason, OH: Atomic Dog Publishing, 2007), 176.
  • پاسخ دیفرانسیلتا چه اندازه بخش های بازار به راحتی از یکدیگر قابل تشخیص هستند و به استراتژی های بازاریابی شرکت متفاوت پاسخ می دهند. Dana-Nicoleta Lascu و Kenneth E. Clow ، ملزومات بازاریابی (میسون ، OH: انتشارات سگ اتمی ، 2007) ، 176. برای مشاغل کوچک که تنها یک بخش را انتخاب می کند ، این مسئله نیست. با این حال ، تولید کننده کوچک رشته فرنگی رامن در شهر نیویورک باید بداند که آیا بخش های مختلفی برای محصول وجود دارد یا خیر و آیا استراتژی بازاریابی به همان روش مثبت برای آن بخش ها جذاب خواهد بود.

پس از شناسایی چندین بخش ، لازم است یک بازار هدف یا بازارهای هدف را انتخاب کنید. اگر فقط یک بخش واحد مشخص شود ، به بازار هدف تبدیل می شود.

بازار هدف

انتخاب یک بازار هدف یک یا چند بخش که به عنوان تمرکز برای عملیات تجاری انتخاب شده اند. یا بازارهای هدف بر اساس بخش هایی که به عنوان بیشترین پتانسیل برای تجارت شناخته شده اند ، بنا شده است.(در فصل 6 "مبانی بازاریابی" ، یک بازار هدف به یک یا چند بخش که به عنوان تمرکز برای فعالیت های تجاری انتخاب شده اند ، اشاره دارد.) فقط برخی از افراد موجود در بازار علاقه مند به خرید و یا استفاده از محصول یک شرکت هستندیا خدمات ، و هیچ شرکتی منابع لازم را برای همه افراد ندارد. منابع همیشه محدود هستند ، اما این امر به ویژه در مورد مشاغل کوچک اتفاق می افتد ، بنابراین تمام تلاش های بازاریابی باید دقیقاً تا حد ممکن هدایت شود.

انتخاب بازار هدف باید با توجه به چندین ملاحظات هدایت شود: سوزان مگی ، "چگونه می توان بازار هدف را شناسایی کرد و مشخصات مشتری را آماده کرد" ، دسترسی به 24 ژانویه 2012 ، http://edwardlowe. org/erc/؟ercid=6378 ؛اقتباس از "3 دلیل برای انتخاب یک بازار هدف" ، مربی بازاریابی Morningstar ، 16 دسامبر 2008 ، دسترسی به 1 دسامبر 2011 ، www. morningstarmultimedia. com/3-reasons-to-choose-a-target-market.

  • وضعیت مالی شرکت. منابع محدود ممکن است انتخاب تنها یک بازار هدف را دیکته کند.
  • این که آیا این رقابت بخش های کوچکتر را نادیده می گیرد. اگر بله ، این ممکن است یک بازار هدف آماده باشد.
  • آیا بازار برای شرکت جدید است؟اگر بله ، تمرکز روی یک بازار هدف ممکن است بیشترین حس را داشته باشد.
  • نیاز یا نیاز خاص. آیا بازار هدف پیشنهادی نیاز خاصی برای محصول یا خدمات دارد؟
  • توانایی خریدآیا بازار هدف پیشنهادی منابع خرید محصول یا خدمات را دارد؟
  • تمایل به خرید. آیا بازار هدف پیشنهادی مایل به خرید محصول است یا خدمات؟
  • آیا این بازار هدف سودآور خواهد بود؟برای کسب درآمد باید تقاضای کافی وجود داشته باشد.

انتخاب بازار هدف مناسب بخش مهمی از استراتژی بازاریابی یک تجارت کوچک است. بازار هدف باید بهترین مسابقه برای محصولات و خدمات یک شرکت باشد ، بنابراین به حداکثر رساندن کارآیی و اثربخشی تلاشهای بازاریابی آن کمک می کند.





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: